Kennismaking collega: Jan Hermes, servicemonteur noodstroomaggregaten

Jan Hermes is net de vijftig gepasseerd, maar dat heeft hem niet tegengehouden om van baan te veranderen. Sinds maart dit jaar versterkt Jan Hermes het team van Powertec Diesel Services. 

Powertec_people_-08_06_2021-LinkedIn-Jan-Hermes.jpg
 
Door een oud-collega ben ik geattendeerd op het bedrijf Powertec. Hij was lovend over zijn nieuwe werkgever en werkomgeving. Ik ervaar nu zelf hoe plezierig het is om hier te werken.”
 

NSA’s als corebusiness

Wat vind je bijzonder aan je nieuwe werkomgeving? Jan: “Wat mij bijzonder aansprak is dat Powertec zich volledig focust op noodstroomaggregaten; dat is hun corebusiness. Inmiddels hebben zij in deze niche een enorme kennis en ervaring opgebouwd. Ik draai al heel wat jaartjes mee in de business van noodstroomaggregaten en toch leer ik weer van mijn nieuwe collega’s en gelukkig leren zij ook van mij."

Duidelijke communicatie

“Wat de collega’s betreft ben ik hier in een warm bad terecht gekomen. Er zijn korte lijntjes en de collega’s staan altijd voor je klaar. Vóórdat ik naar een klant ga, wordt ik door een van de teamleden van de afdeling planning en werkvoorbereiding geïnformeerd over eventuele bijzonderheden. Zo kom ik goed voorbereid op mijn werkplek. Dat vind ik fantastisch. Heb ik tijdens mijn werk nog een vraag? Er is altijd een collega direct beschikbaar om mij verder te helpen. Als monteur heb je een solistische functie, maar je staat nooit alleen. Mooi is dat.” Jan Hermes vervolgt: “De communicatie binnen dit bedrijf is heel goed geregeld. Als je op lokatie bent gearriveerd, laat je dit even weten aan de planning en dat geldt ook als je klaar bent met je werk. Zij tonen oprechte interesse in jouw werkdag. Bij calamiteiten kunnen ze je altijd bereiken. Zo kun je na een klus een collega bijstaan mocht dit nodig zijn. Fijn toch.”

Techniek blijft boeiend

Jan Hermes vindt zijn vak nog steeds erg boeiend. “Mijn werk is afwisselend. De hele dag tussen vier muren doorbrengen is niets voor mij. Ik kom op veel plekken in Nederland en elke situatie is anders. Daardoor ben je vaak op jezelf aangewezen en word je uitgedaagd eventuele problemen ook zelf op te lossen. Zo leer je stevig in je schoenen te staan.

Ambassadeur

“Techniek staat nooit stil en de vragen van jonge leerling monteurs of stagiaires houden mij scherp. Als aankomend service- en onderhoudsmonteur leer je in de praktijk het meeste over noodstroomaggregaten en de bijhorende besturingstechniek. Maar volgens mij is het allerbelangrijkste dat je jezelf ziet als een ambassadeur van het bedrijf. Waar je ook komt, bij grote bedrijven, bij de politie, bij defensie of bij ziekenhuizen; klantgerichtheid is zeer belangrijk. De klant vertrouwt jou en jouw advies moet hout snijden. De verkoop en plaatsing van noodstroomaggregaten is maar een gedeelte van het werk. Wij zijn ook vaak verantwoordelijk voor het onderhoud. Je snapt wel dat je je in in de vingers snijdt als jouw advies niet 100% klopt. Dat je die verantwoordelijkheid hebt, wil ik graag overbrengen aan nieuwe collega’s en leerling monteurs. Het maakt het vak boeiend. Daarom doe ik mijn werk nog steeds met plezier!” 


Vorige
Vorige

Medewerker aan het woord: Dick Langejans, servicemonteur

Volgende
Volgende

Klant aan het woord: Directie Rijksvastgoedbedrijf